W klasie 2a co najmniej raz w tygodniu
dzieci piszą teksty swobodne
wg koncepcji pedagogicznej
francuskiego pedagoga Celestyna Freineta,
która pozwala na autentyczne dziecięce wypowiedzi
pełne swobody w zakresie treści i struktury.
Tematem prac pisemnych są osoby,
wydarzenia obiekty czy uczucia,
które należą do prywatnego świata dziecka. J
est to trening szkolny do późniejszych
bardziej zaawansowanych ćwiczeń.
Na pierwszym planie jest temat i treść wypowiedzi,
a forma na drugim miejscu.
Nauczycielka poprawia tylko błędy ortograficzne
oraz rażące błędy stylistyczne.
Wypowiedzi dzieci są szczere i naturalne,
a co najważniejsze, wszyscy z większą chęcią
podejmują pierwsze próby pisarskie
traktując je jako coś interesującego.
Przed rozpoczęciem nauki zdalnej
dzieci pisały wiersze o jesieni,
które następnie w kreatywny sposób mieli przedstawić
np. na liściu lub kasztanie.
W zeszłym tygodniu listy do Świętego Mikołaja,
które następnie wysłali do Finlandii
(na zdjęciach są listy przed ostatecznymi poprawkami,
poprawione są już w drodze do Mikołaja:).
/p. Aleksandra Leyk/