ZADANIA Z SENSEM CZYLI TWÓRCZA PRACA DOMOWA
Uczniowie klasy 2a po omówieniu lektury "Pippi Pończoszanka"
jako pracę domową otrzymali zadanie stworzenia pocztówki dźwiękowej,
czyli zrobienie zdjęcia jakiemuś przedmiotowi,
zjawisku itp., który kojarzy im się z lekturą
oraz nagranie dźwiękowe uzasadniające właśnie taki wybór.
Skojarzenia były różne, czasem zaskakujące
np. z lasem, pozytywką czy po prostu z marchewką.
Inną ciekawą pracą domową było wytropienie owada,
zidentyfikowanie go poprzez specjalną aplikację w telefonie
np. Google Lens, a następnie stworzenie plakatu na jego temat.
Czy wycieczkę klasową mogą zaplanować same dzieci
ćwicząc niejako przy okazji umiejętność dodawania?
W grupach lub samemu każdy wybrał miejsce wycieczki,
jej termin, atrakcje na miejscu, wyżywienie,
a następnie obliczył koszty całego wyjazdu uwzględniając autokar.
Dzieci poradziły sobie z tym zadaniem wspaniale,
a emocji dodawał fakt, że być może
zrealizujemy jeden z pomysłów.
/p. Aleksandra Leyk/